Kiedy: poniedziałki i środy 17.30-18.30
Miejsce: Siedziba Fundacji ul. Skwierzyńska 20/4
Harmonogram: 4.07, 9.07, 11.07, 16.07, 18.07, 23.07, 25.07, 30.07
Prowadzący: Malwina Dziadas, Malwina Szóstak
Inwestycja: 80 zł za godzinę (2 godziny w tygodniu) Obecnie zapraszamy na cykl 8 zajęć, grupy mają charakter zamknięty, zgłoszenie na zajęcia obejmuje cały cykl i wiąże się z zakupem karnetu na 8 zajęć – koszt 640 zł.
Zapisy: tel. 605 572 707
Opis: Podczas zajęć dzieci uczą się umiejętności z takich zakresów jak: Umiejętności radzenia sobie w klasie,Umiejętności nawiązywania przyjaźni, Umiejętności radzenia sobie z uczuciami, Umiejętności alternatywne w stosunku do agresji, Umiejętności radzenia sobie ze stresem. Cały terning Ellen McGinnis, Arnold P. Goldstein obejmuje 60 konkretnych umiejętności (np. dziękowanie, przepraszanie, przyłączanie się do zabawy innych, wyrażanie emocji etc.). Podczas proponowanego dzieciom treningu rozpoczynamy od zabaw intergracyjnych i psychoedukacyjnych (jedna lub dwie godziny) w celu zapoznania się uczestników grupy oraz zorientowania się, jakie potrzeby mają jej członkowie w zakresie kształtowania umiejętności. Następnie przechodzimy do właściwego treningu. Każde zajęcia składają się z krótkiego omówienia danej umiejętności, a następnie uczestnicy poprzez działania dramowe ćwiczą umiejętność.Po dramach z udziałem terapeutów oraz każdej dramie dziecięcej – scenki są omawiane. Terapeuci dopasowują program do potrzeb uczestników. Podczas zajęć wykorzystują różnego rodzaju zabawy psychoedukacyjne, nie stronią też od działań artystycznych (sztuki plastyczne i teatralne). Wdrażają uczestników w plany behawioralne, jeśli tego wymagają. Stosują metody behawioralne w radzeniu sobie z zachowaniami trudnymi.
Trenig przeznaczony jest dla dzieci:
-
w wieku wczesnoszkolnym (6 lat- 12 lat)
-
nieharmonijnie rozwijających się
-
przejawiących deficyty w sferze komunikacji, umiejętności społecznych
-
z diagnozami zaburzeń ze spektrum autyzmu i zespołu Aspergera
-
z diagnozami zaburzeń integracji sensorycznej, problemów z koncentracją
-
z trudnościami w uczeniu się
-
nieśmiałych, wycofanych i niewykazujących własnej inicjatywy
-
z lekką i umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną
-
mających nieadekwatne poczucie własnej wartości